چه موادی باعث کاهش وزن می گردند ؟

از جمله مواد غذایی که می توانند به کاهش وزن کمک کنند تخم مرغ ، پنیر ، پاستا ، آجیل ، قهوه و … می باشد .

بعضی از مواد غذایی هستند که فرد را بسیار وسوسه می کنند به خصوص زمانی که شخص تصمیم گرفته است که وزن خودش را کاهش دهد . برخی از این مواد غذایی به اندازه ای که در مورد آن ها بد گفته می شود خطرناک هم نیستند و امکان دارد که به شما در کاهش وزن تان را کمک کنند . در این مطلب با این مواد غذایی ناسالم آشنا خواهید شد .

تخم مرغ

محققان می گویند افراد بالغ باید در روز یک عدد تخم مرغ را مصرف کنند . درصورتی که شما این ماده را هر روز در وعده صبحانه تان میل کنید احتمال این که وزن تان بیش تر کم شود وجود دارد . تخم مرغ سرشار از پروتئین می باشد و برای هضم شدن نیاز به زمان زیادی دارد . همین امر باعث می گردد که با خوردن تخم مرغ مدت زمان بیش تری احساس سیری کنید . به همین دلیل می توان گفت که با مصرف یک عدد تخم مرغ در وعده صبحانه می توانید از خوردن وعده پرکالری دیگر جلوگیری نمایید و به کاهش وزن تان کمک کنید .

انواع استیک

امروزه کارشناسان تغذیه در مورد مصرف زیاد گوشت قرمز به افراد هشدار می دهند . آیا می دانید که یک برش از گوشت گاو بدون چربی یا یک سینه مرغ بدون پوست به یک اندازه دارای چربی می باشند . استیک هم مثل تخم مرغ دارای پروتئین می باشد و به شما کمک خواهد کرد که برای مدت زمان بیش تری سیر بمانید . درصورتی که استیک با گوشت بدون چربی تهیه شده باشد و بیش از حد مصرف نشود می تواند به کاهش وزن شما کمک نماید .

پاستا

اگر در مرحله رژیم لاغری به سر می برید لزومی ندارد که بخواهید پاستا را از برنامه غذایی تان حذف کنید به جای آن میزان پروتئین دریافتی تان را کاهش دهید و پاستاها را جایگزین این مواد کنید . کسانی که در طول روز بیش تر از غذاهایی مصرف می کنند که حاوی سبوس هستند احتمال کاهش وزن شان بیش تر می باشد . مطالعات نشان داده است مصرف غلات سبوس دار به جای غلات تصفیه شده به چربی سوزی در ناحیه شکم کمک خواهد کرد .

آجیل

درست است که آجیل ها چربی زیادی دارند اما چربی آن ها مفید است . آجیل ها دارای مقادیر زیادی مواد مغذی ، فیبر و پروتئین می باشند که باعث می شوند قند خون ثابت باقی بماند . در صورت مصرف روزانه یک مشت آجیل چند گرم چربی به بدن خودتان وارد می کنید .

تحقیقات نشان داده است کسانی که در طول روز یک مشت آجیل مصرف می کنند نسبت به دیگر افراد لاغرتر و طول عمر بیش تری نیز دارند .

پنیر

بعضی از افراد در رژیم لاغری شان سعی می کنند از مواد لبنی غنی از کلسیم کم تری استفاده نمایند . در حالی که این کار کاملا اشتباه می باشد . اگر بدن شما هر روز به اندازه کافی کلسیم دریافت کند چربی بیش تری را خواهد سوزاند بنابراین مصرف ماست ، پنیر ، شیر کم چرب به کاهش وزن شما بسیار کمک خواهد کرد . مکمل های کلسیم هیچ وقت نمی تواند به اندازه مصرف خود مواد لبنی برای تان مفید باشد . هم چنین غذاهای لبنی دارای پروتئین می باشند که باعث می شوند شما مدت زمان بیش تری را احساس سیری نمایید .

قهوه

هرگز قهوه را بیش از چهار فنجان در طول روز ننوشید . چه به صورت تنهایی چه به صورت میکس شده با شیر و …

توصیه می شود قهوه را به تنهایی و یا با شیر کم چرب مخلوط کرده و حداکثر یک قاشق چای خوری به آن شکر اضافه کرده و میل کنید . قهوه یک نوشیدنی بدون کالری می باشد که اگر به اندازه مصرف شود برای تان بسیار مفید است .

هیچ ماده غذایی را از برنامه غذایی تان حذف نکنید فقط به اندازه مصرف کنید . توصیه می شود از برنامه غذایی سالم و سبک استفاده نمایید .